هموروئید

هموروئید

هموروئید

هموروئید

روش تشخیص بیماری هموروئید



ابتدا پزشک با مشاهده مقعد بیماری هموروئید را تشخیص می دهد. در مراحل بعدی این بررسی به عنوان یک معاینه انگشتی مقعد برای شناسایی هموروئید شناخته شده است. در طول این تست هموروئید، دکتر دستکش دست می کند و آن را به مایع لوبریکانت یا همان مایع لغزنده آغشته می کند و ناحیه رکتوم یا همان راست روده را معاینه می کند.



 در صورتی که پزشک تشخیص دهد که چیزی غیر طبیعی وجود دارد، ممکن است یک آزمایش اضافی به نام سیگموئیدوسکوپی کمک بگیرد. سیگموئیدوسکوپی را با استفاده از یک دوربین کوچک برای تشخیص هموروئید داخلی انجام می دهند.


چطور یک پزشک تشخیص می دهد که بیماری مبتلا به هموروئید است

دکتر با مشاهده مقعد بیمار به راحتی همورئید خارجی را تشخیص می دهد . برای تشخیص هموروئید داخلی نیز از تست های زیر برای تشخیص کمک می گیرد:
تست کانال مقعد توسط پزشک که برای بررسی وضعیت غیر طبیعی کاربرد دارد . تست های دیجیتال که برای تشخیص قطعی هموروئید داخلی انجام می شوند در تمامی تست ها پزشک دستکش دست می کند و از مایع لغزنده کمک می گیرد تا بیمار ناراحتی یا دردی را احساس نکند.


بیمار چطور احتمال می دهد که به هموروئید مبتلا است ؟
علائم هموروئید شامل :


سوزش و درد در اطراف مقعد



توده خارش دار یا دردناک یا متورم در نزدیکی دهانه مقعد


اسهال
اجابت مزاج دردناک
مشاهده خون در مدفوع یا در بافت مقعد

تشخیص هموروئید از طریق کولونسکپی
همانطور که در تصویر زیر می بینید پزشک معالج شما با دیدن کولونوسکپی شما تشخیص می دهد که دچار کدام یک از درجات هموروئید هستید


دکتر زهرا سعادتی


 

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا یکشنبه 1 اسفند 1395 ساعت 12:06 http://hemoroeed6.blogfa.com

باشد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.